تلویزیون همچنان پرمخاطبترین است/ تقاضای مردم برای ساخت فصل دوم «کلبهای در مه»
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۱۷۵۰
به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید پروینی، تهیهکننده سریال «کلبهای در مه» به همراه حسام محمودی، بازیگر نقش دامون، آشا محرابی، بازیگر نقش فرح و سام غریبیان، بازیگر نقش برزو خان شنبه ۹ مرداد با حضور در اداره کل روابط عمومی رسانه ملی، پاسخگوی تماسهای مردم با تلفن ۱۶۲ صداوسیما شدند و سپس در نشست خبری مجازی درباره این مجموعه تلویزیونی حضور پیدا کردند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
تقاضا برای فصل دوم «کلبهای در مه»
سعید پروینی، تهیهکننده سریال «کلبهای در مه» درباره آنچه در تماس مستقیم مخاطبان با ۱۶۲ دریافت کرده، گفت: سلایق مختلف بود و ۸۰ درصد فضای کار را پسندیده بودند. برخی فکر میکردند که سریال در گیلان ضبط شده است؛ درحالیکه تنها ۱۰ روز در شمال کشور حضور داشتیم و بقیه کار که شش ماه زمان برد، در اطراف تهران و شهرستان شهریار با آرایههای ویژوال ضبط شد.
پروینی ادامه داد: بیشتر مخاطبان پیگیر ساخت فصل دوم سریال «کلبهای در مه» بودند؛ چرا که بخشی از قصه داستان ناتمام مانده و ما منتظر دستور تلویزیون هستیم که اگر مثبت باشد، قصه داستان را با گروه نویسندگان سریال دوبارهنویسی کنیم و فصل دوم را در صورت موافقت بسازیم.
اولین تجربه حضور در ۱۶۲
آشا محرابی، بازیگر نقش فرح در سریال «کلبهای در مه» هم گفت: اولین تجربهام بود که در واحد ارتباط با مخاطبان (۱۶۲) حضور داشتم. برای من ارتباط مستقیم با بینندگان سریال شادیآفرین و لذتبخش بود. غالب مخاطبانی که با من گفتگو کردند، نقشم را دوست داشتند و پیگیر فصل دوم این سریال بودند.
سام غریبیان، بازیگر نقش برزو خان هم گفت بیشتر تماسهایی که دریافت کرده، اولا از نقاط مختلف کشور بوده و بیشتر رده سنی هم که با او صحبت کردهاند، نوجوان بودند.
چالشهای «کلبهای در مه»
عوامل سریال «کلبهای در مه» بعد از حضور در ۱۶۲، در نشست خبری با خبرنگاران رسانههای مختلف از طریق فضای مجازی حضور یافتند.
پروینی در ابتدای این نشست گفت: امروز در واحد مخاطبان ۱۶۲ ما تقریبا با هموطنان از تمام استانها، قومیتها و سطح تحصیلاتی صحبت کردیم؛ غالب مخاطبان این سریال را دوست داشتند.
پروینی ادامه داد: آغاز ضبط کار آبان سال ۹۸ و با کارگردانی مرجان اشرفیزاده بود، اما در میانه راه، به علت اینکه درباره کار و قول و قرارهایمان در زمان مشخصشده عمل نشد، سیمافیلم به این نتیجه رسید که کارگردان میبایست تغییر کند.
تهیهکننده سریال «کلبهای در مه» افزود: قرار بود بیشتر کار با طراحی آرایه در اطراف تهران ضبط شود، اما مرجان اشرفیزاده معتقد بود این اثر در تهران خوب از کار درنمیآید؛ این قبیل اختلافنظرها موجب تغییر کارگردانی این سریال شد.
پروینی تأکید کرد: کار کردن در شرایط کرونایی برای بازیگران دشوار است، اما تمامی همکاران با وجود چنین شرایطی حاضر شدند کار کنند؛ اینکه مخاطبان این سریال امروز تماس گرفتند و از ما قدردانی کردند، برای ما جای خوشحالی دارد و به ما روحیه داد تا پرانرژیتر از قبل به کارمان ادامه دهیم.
سام غریبیان، بازیگر نقش برزو خان هم درباره تجربه کاری در این سریال گفت: برای من بازیگر، پذیرفتن کار در دوران کرونا که مدتهاست به خاطرش خود را قرنطینه کردهام، تصمیم دشواری بود؛ اما هم فیلمنامه و هم عوامل این سریال ویژگیهایی را که مد نظر من بود، داشت و با تمایل قلبیام کار را پذیرفتم.
غریبیان به نقش خود در این سریال پرداخت و گفت: نقش برزو خان برای من شخصیت کنشگری بود. اصولاً بازیگران تمایل دارند تا نقش شخصیتهایی را بازی کنند که چندبعدی باشند. این نقش برایم جذاب بود.
بازیگر نقش برزو خان گفت: در گفتگوهایی که با مخاطبان این سریال در ۱۶۲ داشتم، سؤال کردم آیا از نقش منفی من بدتان نمیآید؟ و نکته جالب این بود که آنها این نقش را دوست داشتند و توانسته بودند با آن ارتباط برقرار کنند.
غریبیان همچنین به مقایسه شرایط کاری در سینما و تلویزیون پرداخت و گفت: باوجود رقیبی، چون نمایش خانگی کار دشوارتر شده است، اما فراموش نکنیم تلویزیون همچنان پرمخاطبترین است و من بازیگر وقتی کار خوبی به من معرفی شود، علاقهمندم دیده شوم! و کار در سریالهای تلویزیونی را با دلوجان میپذیرم!
سریالی که نوجوانان هم پسندیدند
آرشا محرابی، بازیگر نقش فرح به اولین تجربه شیرینش در واحد مخاطبان ۱۶۲ اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مردم قصه داستان را دوست داشتند و با وجود اینکه داستان قصه مربوط به دهه ۵۰ بود، نسل نوجوان هم این سریال را دوست داشتند.
بازیگر نقش فرح ادامه داد: خدا را شکر کاری خوبی بود. متن را دوست داشتم، چرا که شخصیتها خاکستری بود، شعاری نبود و بیشتر آدمها واقعی بودند؛ از اینکه کارگردان این سریال بیادعا کار کرد، کار بهخوبی پیش رفت و فضا دوستانه بود، بسیار راضی هستم.
حسام محمودی، بازیگر شخصیت دامون هم در این نشست بیشتر به نقد عملکرد همصنفیهای خود پرداخت و ابراز عقیده کرد: روی سخن من با گروه تهیه و تولید است که چرا در پروژهها از آدمهای ارزان که کار نابلدند و کار را گران میکنند، بهره میبرند و اینکه چرا یک گروه ۱۰۰ نفره باید وقتش برای یک بازیگری تلف شود که نمیتواند به خوبی دیالوگ خود را حفظ کند.
وی با بیان اینکه چرا در قراردادها، بابت پرداخت حقالزحمه بازیگران زمانی مشخص نمیکنند، ادامه داد: بنده در تجربههای همکاری با تلویزیون و سینما با این مشکل مواجه شدهام.
در پاسخ به این ابهامات و سوالات، حمید خواجهنژاد، مدیر روابط عمومی معاونت سیما در این باره که کدام نهاد نظارت بر قراردادهای بازیگران در تلویزیون را بر عهده دارد؟ گفت: مرکز سیما فیلم و بازرسی سازمان قطعا این موارد را پیگیری میکنند و به تخلفاتی از این دست رسیدگی میکنند؛ شما اگر از تهیهکنندهای بابت معوقات پرداختی به شما و همکاران دیگر انتقاد دارید، به راحتی میتوانید درخواست پیگیری و بررسی بدهید! روابط عمومی سازمان هم حتماً کار را پیگیری و نتیجه را اطلاعرسانی خواهد کرد.
نسبت «کلبهای در مه» با «پس از باران»؟
در ادامه این نشست، تهیهکننده سریال «کلبهای در مه» در پاسخ به سؤال خبرنگارای که این سریال را با سریال «پس از باران» که در دهه ۷۰ از تلویزیون پخش شده است، مقایسه کرد، گفت: آن سریال در آن سالها مورد اقبال عمومی قرار گرفت؛ اما تنها وجه تشابهش با سریال «کلبهای در مه» فضای بصری قصه بود که شمال ایران را به تصویر کشیده بود؛ نه متن قصه و سریال «کلبهای در مه» به ظلم خان و خان بازی در دهه ۵۰ پرداخته بود.
پروینی همچنین به تأثیر فضای شهرکسازی و آرایه در سریال و بالا بردن سرعت ساخت سریال اشاره کرد و افزود: تمام دنیا در فیلمسازی به این سمت حرکت کرده است. در ابتدای کار، ما حقالزحمه دو ماه عوامل سریال «کلبهای در مه» را بابت ساخت آرایه پرداختیم و این تصمیم درستی بود و سرعت انجام کار را بالا برد.
رتبه اول رسانه ملی در تولید سریال و فیلم
محمدحسین رنجبران، مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما هم در بخش پایانی این نشست با قدردانی از عوامل «کلبهای در مه» و اعلام برخورداری این سریال از مخاطب ۳۳ درصدی بر مبنای نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما گفت: سریال «کلبهای در مه» یکی از سریالهای خوب تلویزیون در این چند ماهه بود که بازیهای خوب و لوکیشن مناسبی داشت و گروه جوان کار بلدی پایکار بودند.
رنجبران به نشست اسفند ۱۳۹۹ تهیهکنندگان سریالهای تلویزیونی با ریاست سازمان اشاره کرد و افزود: صداوسیما، چون درگیر کار ساخت سریالهای مختلف است، اهمیت کار را درک نمیکند؛ اما ما در آن نشست به خوبی متوجه شدیم که چه تعداد سریال ساخته میشود و سالانه در مقایسه با سینما و دیگر فعالان عرصه نمایشی، بیشترین سریال و تلهفیلم در رسانه ملی ساخته و پخش میشود.
وی افزود: فراموشمان نمیشود که در دوران کرونا تعدادی از بازیگران ما حین کار در سریالها درگیر کرونا شدند، کارشان به بستری در بیمارستان کشید و حتی متأسفانه تعدادی از این عزیزان را هم از دست دادیم.
رنجبران یادآور شد: علاوه بر قدردانی مرسوم، هدف ما از برگزاری نشستهایی با حضور عوامل و بازیگران سریالهای تلویزیونی، برطرف کردن مشکلات و ابهاماتی است که ممکن است بازیگران و عوامل سریالها داشته باشند؛ علاقمندیم شما عزیزان از تجربیات خود بگویید و هیچ نکتهای ناگفته نماند؛ چراکه معتقدم کاری که دلی نباشد، خوب از کار درنمیآید.
انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: سریال تلویزیونی شبکه یک تهیه کننده سریال بازیگر نقش فرح دوست داشتند کلبه ای در مه روابط عمومی سریال ها فصل دوم
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۱۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
سریالهای جدید آنتن را پررونق میکنند؟
به گزارش قدس آنلاین، پخش سریالهای جدید تلویزیون با «آقای قاضی، شعبه ۱۲۱» از امشب کلید میخورد. این مجموعه که توسط کارگردان جوانی به نام «سجاد مهرگان» ساخته شده، با نقشآفرینی تماشایی «بهزاد خلج» در نقش آقای قاضی، بازخوردهای خوبی در فصل اول داشت و پس از تأخیری طولانی برای ساخت فصل دوم، از امشب به آنتن شبکه دو میرسد و پخش آن به صورت هفتگی و پنجشنبهها و جمعهها خواهد بود.
در این فصل، آقای قاضی به پروندههایی پیچیدهتر با موضوعاتی مختلف خواهد پرداخت و وارد شعبه جدید ۱۲۱ میشود که با داستانهایی متفاوت به جنبههای دیگری از آموزههای حقوقی میپردازد.
با پایان فصل پنجم سریال تماشایی «نون خ»، یک درام معمایی امنیتی جایگزین این مجموعه کمدی در شبکه یک میشود. سریال «رخنه» تولید جدید مرکز سیمافیلم با محوریت هوافضا و با هدف نمایش توان علمی و دفاعی کشور، از شنبه شب هفته آینده راهی آنتن میشود. قصه این سریال ۳۰قسمتی درباره گروهی از دانشمندان کشورمان است که روی موشکهای ماهوارهبر و فضایی تحقیق میکنند و در این مسیر با تهدیدات و خطراتی از سوی بیگانگان مواجه میشوند. کارگردانی این مجموعه را علی غفاری و حمیدرضا لوافی بر عهده دارند. علی غفاری پیش از این «بچه مهندس» را ساخته بود و علاقهمندان به این سریال احتمالاً فضایی مشابه همان مجموعه را در «رخنه» تجربه خواهند کرد.
یک کمدی در انتظار مخاطبان شبکه ۳
در میان سه شبکه اصلی که بار تولید سریالهای تلویزیون را به دوش میکشند، شبکه سه همچنان مشغول پخش «هفت سراژدها» است که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه نشد. این درام امنیتی پلیسی که ابوالقاسم طالبی، کارگردان فیلم «قلادههای طلا» سالها درگیر ساخت آن بود، به عنوان سریال نوروزی امسال به آنتن رسید اما نتیجه آن چندان مطلوب ذائقه مخاطبان نبود و آمار مخاطبانش ۲۲درصد اعلام شد. پس از این سریال که به نظر میرسد پخش آن تا اواخر اردیبهشت ادامه یابد، یک مجموعه کمدی، اوقات فراغت شبهای ماه پایانی بهار را برای مخاطبان شبکه سه پر میکند.
سریالی که قرار بود در فهرست نوروزی این شبکه قرار گیرد، پس از سریال روی آنتن این شبها، پخش میشود. «بدل» به کارگردانی علی مشهدی که در مراحل پایانی تدوین و صداگذاری است، جایگزین «هفت سر اژدها» خواهد بود. مسعودی که پیش از این سریال «نوروز رنگی» را برای شبکه پنج در نوروز سه سال پیش ساخته بود، قصه طنز دیگری را با بازیگران کمدی شناخته شده، در کنار چند بازیگر جدید دیگر روانه آنتن خواهد کرد.
روی دور قصههای پلیسی
با قطعی شدن سریالهای جایگزین مجموعههای نوروزی سه شبکه اصلی تلویزیون، چند سریال دیگر هم در حال تولید قرار دارند و یا مراحل نهایی را برای پخش طی میکنند. جواد افشار که با ساخت «گاندو» ید طولایی در تولید آثار معمایی و پلیسی پیدا کرده، «ناریا» را در دست ساخت دارد که عاشقانهای با تم پلیسی است. قصه این سریال در ایران و خارج از کشور میگذرد و درباره یک دختر نخبه و دانشمند ایرانی است که در اوج شکوفایی علمیاش بهدنبال اختراعی جدید میرود. در این میان، گروهی از تبهکاران و گانگسترهای داخلی و خارجی وارد ماجرا میشوند، اما قصه از آنجا جذاب میشود که در این مسیر، یکی از تبهکاران عاشق این دختر میشود.
احمد معظمی هم پس از «خانه امن» سراغ قصه پلیسی دیگری به نام «هشت پا» رفته است که این روزها در سکوت خبری، فیلمبرداری میشود و احتمالاً در جدول پخش سریالهای تابستانی تلویزیون قرار خواهد گرفت.
بزم تابستانی جعبه جادو
از آنجا که موضوعات روز، جزو اولویتهای مدیران تلویزیون برای سریالسازی قرار دارد، سریال «رویان» به کارگردانی داوود بیدل هم در دست ساخت است که با محوریت پژوهشگاه رویان به دستاوردهای علمی در این پژوهشگاه میپردازد.
سروش محمدزاده هم تصویربرداری «غریبه» را با بازی پژمان بازغی و حمید گودرزی در ترکیه پیش میبرد. داستان این سریال درباره یک جوان نخبه داروسازی است که در آستانه ازدواج، براساس شواهدی احساس میکند همسر مرحومش که سه سال پیش در دریا غرق شده، زنده است. مصطفی در جستوجوی این راز با داستانهای عجیبی مواجه میشود.
با پایان فیلمبرداری سریال «مهیار عیار» که مجموعهای تاریخی درباره دوران صفویه است و کارگردانی آن را سیدجمال سیدحاتمی برعهده دارد، به نظر میرسد این مجموعه تاریخی ۳۰قسمتی جزو آثار در اولویت پخش شبکه دو باشد. این سریال هم قرار بود در فهرست نوروزی این شبکه جا بگیرد
اما این اتفاق نیفتاد.
در میان سریالهای جدید تلویزیون که سهم کمدیها نسبتاً کم است، فصل دوم مجموعه طنز ۹۰ شبی «چرخ گردون» به کارگردانی جواد مزدآبادی با نقشآفرینی حمید لولایی در دست تولید قرار داد.
سریالهای دیگری همچون «مادر سوجان» که قصه چند نسل را در خطه گیلان در ۶۰ قسمت روایت میکند، سریال «طوبی» که سعید سلطانی، کارگردان «ستایش» آن را در شهرک غزالی جلو دوربین برده و مضمون آن با پیادهروی اربعین پیوند میخورد، «فراری» که در دو فصل ساخته شده و کارگردان جوان آن «امیر داسارگر» از فیلمسازان جشنواره عمار، نگاهی آزاد به زندگی یکی از شهدای مدافع حرم دارد یا «جان برادر» با موضوع شکلگیری گردان زرهی ۷۷ خراسان که قصه آن را پرویز شیخطادی با بازی آرش مجیدی جلو دوربین برده است، از سریالهای تابستان امسال تلویزیون خواهند بود.